Eko kurz Kvinty

Náš kurz začal ubytováním v Horním Slavkově v penzionu u Ropáků, kde jsme se moc dlouho nezdrželi, odložili věci a vydali se do Botanické zahrady v Bečově. Počasí v ten den bylo vskutku báječné a všichni byli dobře naladění, takže to byl dobrý začátek našeho výletu.
autor: Mgr. Petr Jelínek
30. 9. 2021

Zahradou nás provedl pan průvodce a pověděl nám k ní spoustu zajímavostí. Ke konci prohlídky nám zbyla ještě chvilka času, takže jsme měli šanci se projet na loďkách. Poté na nás čekala cesta dlouhá nejméně 8 km až k penzionu, což byla pro některé konečná.

Další den ráno po naší minulé cca. 20 kilometrové procházce jsme se vydali na další bod. Zamířili jsme do Lokte podívat se na Svatošské skály. Cesta byla velmi vyčerpávající a přečkat po dobu celé cesty přímý zásah slunečními paprsky nebyla žádná legrace. Jediná motivace dojít cestu byl kvalitní smažák v restauraci. Po menší hádce pana učitele Lhotáka a Staňka mezi řidičem autobusu jsme se všichni nacpali do skromného autobusu a jeli zpátky na ubytovnu. Večer se sešlo pár lidí v našem apartmánu a připravili jsme si výtečné hamburgery.

Ve středu jsme vyrazili do Krásna, podívat se na důl Jeroným. Paní průvodkyně nás před vstupem vybavila helmama a baterkama. V dole byla obrovská zima, ale všichni jsme ji přežili. Cestou zpátky jsme šli na Krásenskou rozhlednu, ze které byl ohromný výhled na Krásno a Horní Slavkov. Poté jsme navštívili Hornické muzeum, kde jsme se projeli vláčkem kolem ostrůvku. Cestu zpět jsme zvládli dojít po svých.

Poslední den jsme si sbalili věci a směřovali jsme do kláštera Teplá. Od nádraží to byly necelé 2 km. Prohlídka kláštera trvala minimálně hodinu. Později následoval oběd a vyrazili jsme zpátky domů.

Tento kurz bych ohodnotil kladně, jelikož jsme se více seznámili s učiteli, naučili jsme se jak se o sebe více méně postarat a také jsme se naučili vzájemné spolupráci. Rád bych poděkoval za celou třídu panu učiteli Lhotákovi a Staňkovi, že nám poskytli možnost podívat se na spoustu zajímavých míst a že to s námi vydrželi až do konce.

Zadání pro absolventy environmentálního kursu kvinty