Projektový týden aneb cesta k nalezení zájmů

Na našem gymnáziu se náš učitelský sbor stará o to, abychom se mohli rozvíjet v různých oblastech našich zájmů. A proto pro třídu kvintu, sextu a septimu každoročně škola pořádá projektový týden, ve kterém se studenti mohou přihlásit na ty nejrůznější a nejzajímavější činnosti, kterým se poté věnují celý týden pod vedením učitelů. 

Jaké projekty si pro nás letos škola připravila a co jsme se v jejich rámci naučili, či zažili, se dozvíte v tomto článku. 

 

Projekt: Voda a sopky II. 

Projekt Voda a sopky II. vedla stejně jako minulý rok paní učitelkou Lenka Horká a pan učitel Miroslav Helcl. Hlavním záměrem projektu bylo seznámení studentů s vulkanickou činností a minerálními prameny v okolí Chebska a také s provozem Podolské vodárny v Praze.    

V pondělí, což byl první den projektu, vyrazili žáci na pěší túru do přírodní rezervace “Ztracený rybník”, jež se nachází nedaleko od Hazlova. V této rezervaci obdivovali rybník zatopený márem sopky. V úterý se studenti vypravili do Vernéřova, konkrétně do Vernéřovských dolů. Po cestě se zastavili v Dolních Pasekách, kde měli možnost ochutnat minerální pramen.    

Další den se vydali vlakem do Františkových Lázní a z nich pak pěšky do národní přírodní rezervace SOOS. Tam prozkoumali vyvěrající prameny a další přírodní úkazy. 

Ve čtvrtek pak zpracovávali výstupy z předešlých dní v prostorách školy a v pátek vyrazili do Prahy na exkurzi do Podolské vodárny. Ve vodárně absolvovali hodinovou přednášku o historii a funkci vodárny. Po přednášce se společně s paní učitelkou prošli po Vyšehradě a výlet zakončili dvouhodinovou procházkou po Václavském náměstí. 

 

Fotografie: ”Necvakejte, foťte!” 

 V tomto projektu se mohli žáci přiučit světu fotografie a k tomu jim stačil pouze telefon či fotoaparát. Pan učitel Staněk, který kurz vedl, je provedl vším, co bylo možné v rámci krátkého týdne stihnout. 

Od focení v budovách, přírody, zachycení pohybu, až po focení portrétů. V rámci projektu byl i výlet do Karlových Varů na prohlídku galerie. Jelikož v galerii probíhala rekonstrukce, dostali studenti za úkol udělat komiks z pořízených fotografií. 

 

Život v podzimní přírodě 

Cílem projektu Život v podzimní přírodě bylo žákům více přiblížit podzim po biologické stránce. V pondělí se žáci vydali do terénu, kde poznávali významné solitérní stromy okolí Aše. 

V úterý odebírali vzorky mechů v lesích kolem rozhledny Háj a ještě ten den si je v chemické laboratoři za pomocí Baermannovy nálevky připravili pro další zkoumání pod mikroskopem. 

Ve středu žáci v těchto vzorcích našli jak želvušky, které byly hlavním cílem hledání, tak i různé nitěnky, háďátka či další malé živočichy. 

Čtvrtek se nesl v duchu chemie a žáci zkoumali barvy podzimu pomocí extrakce chlorofylu, karotenů a pomocí chromatografie. Celý projekt byl zakončen prezentacemi od účastníků uvedeného projektu. 

 

Práce snů 

Základní škola, střední škola, vysoká škola a… práce? Jak ji dostat a jak se v ní stát úspěšným, trápí mnoho studentů. A právě proto jedním z projektů byla "Práce snů". Studenti se naučili, jak napsat svůj životopis, tak i motivační dopis. Pět z nich si dokonce vyzkoušelo, jaké to je sedět na místě člověka, jenž se uchází o práci.    

Součástí programu byly také přednášky zabývající se podnikáním a pracovním právem. Další užitečnou zkušeností pro účastníky projektu byly videohovory s úspěšnými lidmi. Dva z nich studovali na našem gymnáziu, konkrétně pan Andrew Wimmer a David Nushart. Jeden se přátelí s panem ředitelem-David Braun. Ti studentům prozrazovali, jaká jsou tajemství jejich úspěchů. 

A jako výsledný produkt poté studenti vytvořili myšlenkové mapy, ve kterých uvedli všechny své poznatky ohledně toho, jak získat svou práci snů. 

Tento projekt byl rozhodně přínosný pro budoucí život zúčastněných studentů a mnoho z nich se dokonce shodlo i na tom, že by tímto projektem měly projít všechny třídy. 

Byl to náročný týden. Ale zato velmi obohacující. Každý z nás se něco nového naučil, ať už o sobě, o svých spolužácích, nebo o světě kolem nás.  

Děkujeme všem studentům a učitelům za to, že se stali součástí zmíněného vzrušujícího týdne. Těšíme se na další projektové týdny. 

Autoři: Dora Křístková, Lucie Kašparová, Kateřina Laučíková, Natálie Hagarová, Pavlína Stehlíková, Hynek Kryl (septima)